A borítógrafika / borítótervezés külön művészet, és aki ért hozzá, olyan külcsínt tud adni egy regénynek, amely rögtön felkelti az ember figyelmét. Van, amikor ehhez elég egyetlen nagyon erős jelkép, és akad, amikor a részletgazdagság ragadja meg a fantáziánkat. Egy új regény megjelenésekor – különösen, ha a szerző neve még nem olyan, hogy önmagában eladja a telefirkantott szalvétát is – a borítónak elsődleges szerepe van a marketingben.
Nagyon sokan jegyezték meg a Korcsok olvasói közül, hogy először Tóth Zoltán grafikája miatt akadt meg a tekintetük a köteten.
Úgy érzem, a borítógrafikusok munkája méltatlanul alulértékelt, és egy régebbi közönségszavazás során, ahol a legjobb borítókra lehetett szavazni, meg is említettem a szavazás szervezőjének, hogy legalább a művészek nevét megemlíthetnék, ahelyett, hogy minden dicsfény az íróra és/vagy a kiadóra vetül.
A fantasztikum hazai, 2020-as megjelenései közül nekem az alábbi borítók tetszettek legjobban. Nem olvastam mindegyiket – sőt, ezek közül eddig alig olvastam valamit, mert idén inkább az elmúlt egy-két évből szemezgettem (Xeno, Hadállat, stb.), illetve néhány elmaradt klasszikust igyekeztem bepótolni (például Lemtől a Solarist) -, de a borítójuk igazán tetszetősre sikeredett.
William Gibson: Mozgástér
Grafika: Hegyi Péter
Matt Ruff. Lovecraft Földjén
Grafika: Jaime Putorti
Christopher Paolini: Álmok a csillagok közt
Grafika: Lindy Martin, Faceout Studio
Silvia Moreno-Garcia: Jádeisten, Árnyisten
Grafika: Daniel Pelavin
Brandon Hackett: Eldobható testek
Grafika: Müller Péter
Frank Herbert: A Dűne messiása
Grafika: Molnár Márk
Josh Malerman: Malorie
Grafika: Tóth Zoltán
Bíró Szabolcs: Lázár evangéliuma
Grafika: Bodnár Balázs